Blog

Tjeerd Ossewaarde and his family feedback about the time in BenyeLak - 2015 July

2015.10.03 19:13
“Tokaj wines, a must for winelovers”
5/4 csillagÉrtékelés időpontja: 2015. augusztus 30.ÚJ
Google Fordító

Tokaj is a charming little town. The wine and wine cellars plus selected restaurants along the river are a must. The white Tokaj wines can be had in dry, semi sweet, sweet and other tastes. I prefer to go for the new premium ones: like the Muntean. Do not expect excellent wines for a few euros a bottle but rather spend from euro 7 or 8 and up for the better ones. You may also try magnum bottles since these often preserve the taste better. Careful with transport: simple semi-sweet wines keep better in the car than the more complex ones. Otherwise find a winehouse in your homecountry that is able to bring in good Tokaj wines. Warning: tasting wines is nice but very difficult for amateurs like I am.. take your time. Buy some bottles of preferred wines and taste them on the spot end of day. Hungary has zero tolerance for alcohol when driving!! Spend a few days in the Tokaj region and walk/cycle around and get a guide..Watch out: the Tokaj region is larger than the area around the town of Tokaj. It is being upgraded in coming years by the government..Visit some local wellness baths such as in Szerencs, relatively cheap and not so overcrowded as Miskolc, although that one is spectacular but go off-season there if you want peace.. and really enjoy the cave baths. Main tip: good wine can be less good in a bad year...2013 was ok, 2014 difficult for many Tokaj wines. Off the beaten track: try a wine tasting with the owner of Muntean in Legyesbenye with explanation. Rent a village home and learn some Hungarian: you will be applauded..Try the local sweets in the bakeries..

Látogatás dátuma: 2015 júliusában

A Szőnyi család BényeLak útinaplója -Legyesbényei élményeink, 2015.06.05-06.09.

2015.06.18 15:00

A Szőnyi család BényeLak útinaplója egy hosszú hétvégi kikapcsolódásról. Soraikat olvasva dalol az ember szíve!

"BényeLak - Legyesbényei élményeink, 2015.06.05-06.09.

2015. március 10-én értesítést kaptam a Családháló főszerkesztőjétől, Paulik Andrástól, hogy megnyertem a csaladhalo.hu nyereményjátékán a legyesbényei családi pihenést.

Ezt követően Hornyák Anitával - BényeLak tulajdonosával - vettük fel a kapcsolatot az időpont egyeztetésére. Az idősebb fiam tervezett szívműtéte miatt a legutolsó időpontot foglaltuk le, ami június első hétvégéjére esett. A lakhelyünktől való távolság és a szállás környéki rengeteg látnivaló miatt még két éjszakát kértünk, amit NOE kedvezménnyel meg is kaptunk. Az ott-tartózkodásunkhoz nagy segítséget nyújtott Anita, aki rengeteg látnivaló ajánlott, személyes kapcsolatait is felajánlotta a környék felderítéséhez, a tartalmas időtöltéshez.

2015. 06. 05-én az esti órákban érkeztünk meg férjemmel és a három kisfiunkkal. A háznál tárt kapukkal várt bennünket Ilonka, a házinéni. Türelmesen megmutatott mindent mind a házban, mind a ház körül. Nyugodt, tiszta, rendezett ház, gondozott és parkosított udvar fogadott minket. Ideális kikapcsolódás volt mindannyiunk számára. A hétvégén napos nyári idő volt, ezért kifejezetten örültünk a házigazda figyelmességének, mivel grill készletet is készített ki számunkra. A házvégén lévő félig zárt terasz a kedvenc helyünk volt. Ideális reggeliző és grillező hely, az esti órákban pedig  jó volt megpihenni ott egy kicsit, mert míg a gyerekek nyugodtan golfoztak, kismotoroztak, bóklásztak a kertben, mi mindig láttuk őket.

Szombaton a Zempléni hegységet, a várakat, kastélyokat szerettük volna megismerni.

Az első látnivaló a monoki kastély volt.

Ezután Boldogkőváralja felé autóztunk tovább. Míg a férjem szeme megakadt a Tállya helységtáblán. A kerti tavunkhoz a kövek innen valók. Bár hétvége volt és munkavégzés nem volt, de az őr megengedte, hogy megnézzük a kőfejtőt.

A fiúkat persze a munkagépek is érdekelték:

Boldogkőváralján a várat a fiúk nagy lendülettel fedezték fel. Minden zegzugát felkutatták, majd kipróbálták a nyilazást is.

Miután kellően fáradtak voltak, ezért - az Anita által javasolt várban levő korabeli étterem helyett - a vár lábánál lévő büfében ebédeltünk.

Ebéd után tovább indultunk, azonban a további környező várakat és kastélyokat csak kívülről néztük meg, mivel a fiúk elaludtak.

Telkibánya – Sátoraljaújhely – Sárospatak útvonalon visszamentünk a szállásra és este grilleztünk, a fiúk pedig a kertben fürödtek a kiskádban.

Harmadnap Lillafüreden voltunk. Kisvasutaztunk Garadnára. Sétáltunk a felújított kastélyparkban, megnéztük a vízesést.

A negyedik napot a nyíregyházi Vadasparkban töltöttük, ahol annyi látnivaló volt, hogy egy nap alatt nem tudtunk mindent megnézni.

Kedden reggel feltöltődve, új élmenyekkel gazdagodva indultunk haza"

Köszönjük Bobvos Szilviának az Anyukának a szép sorokat.

Szeretettel várunk mindenkit a www.benyelak.webnode.hu!

Tokaj - Hegyalja kirándulás - Boldogkőváralja

2015.05.01 14:07

2015 Tavaszi szünet család - BL Amarilla

2015.04.14 14:49

Tavaszi szünet lakóink apró szösszenetét idézzük.

Köszönjük szépen BL Amarilla a sorokat.

„BényeLak hatunknak is kényelmes pihenést biztosított, a szombati kirakodóvásár és koncert mozgalmas programmal szolgált, a bekecsi lovastanyára pedig egy egész nap is kevés, annyi élményt nyújt. A levegő tiszta, a vidék csodás. Odaúton Galyatetőt, hazafelé a Lillafüredi cseppkőbarlangot ejtettük útba. Örömteli és élménydús volt a 4 nap, amit Bényén töltöttünk. Köszönjük!”

www.benyelak.webnode.hunagy és kiscsaládok ideális kikapcsolódásaTokaj – Hegyalján, a szőlő lankák lágy ölén.