2014 nyári élménybeszámoló Pataki Viktor és párja tollából!

2014.12.24 17:22

Érdemes olvasni a körülölelő természet báját és a Lak nyugalmát!

"Nyáron lehetőségünk volt öt napot eltölteni kettesben a párommal, Legyesbényén. Eredetileg baráti társasággal érkeztünk volna, azonban különböző okok miatt csak mi maradtunk – egyáltalán nem bántuk meg. Érkezésünkkor „birtokba” vettük a házat, és még aznap elindultunk feltérképezni Legyesbényét. Nagyon csendes kis falu, szinte harapni lehet a friss levegőt. Megmásztuk a Fuló-hegyet. Elég kalandosra sikeredett rövidke túránk: találkoztunk őzikével, egy vaddisznó is a közelünkben tevékenykedett, visszafelé pedig elkapott egy zápor, és hogy mindez jó befejezést nyerjen, hazaérkezésünkkor két szivárvány ölelte át a legyesbényei temetőt. Festői látványban és meghatározó pillanatokban részesültünk.

Az elkövetkezendő napokban célba vettük Szerencset. Megnéztük a Rákóczi várat, és a Világörökségi Kapuzatot. Ellátogattunk Monokra, Kossuth Lajos szülőházába és az Andrássy-kastélyba. Majd folytattuk utunkat Boldogkőváraljára, ahol órák hosszát töltöttük el Boldogkő várában. Eljutottunk Tokajba is, ahol a Finánc-dombi kilátóból tárult elénk mesés látvány, eközben mögöttünk szőlőskertek illatoztak. Tokaj nem csak a borról, de páratlan természeti értékeiről is híres. Kellemes csalódás volt számunkra, mennyire tiszta, és rendezett minden. Odafele vezető úton is lélegzetelállító látványban volt részünk, de visszafele, mikor ehhez naplemente is társult, azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom: felbecsülhetetlen érzés.

Mivel hazatérni nem illik, és nem is érdemes bor nélkül egy ilyen vidékről, ezért Rátkán, az Angyal Borászat és Szőlőbirtok biztosította a megfelelő minőséget. Szerencsen a Buffalo Bill - Western Étteremben vacsoráztunk az utolsó ott töltött esténk megkoronázása alkalmából. Nagyon elégedetten távoztunk, mert hatalmas adagokat kaptunk, jó áron.

Úgy gondolom, hogy minden Legyesbényére látogató család, pár, természetjáró talál magának megfelelő élményt, és ehhez számos úti cél is rendelkezésre áll. Néha jól esik kiszabadulni az otthoni nyüzsgésből, és ehhez kiváló megoldást kínál Bényelak. Mindenkinek csak ajánlani tudom/tudjuk, ha lelki feltöltődésre vágynak szeretteik – vagy csupán a természet – társaságában. Mi személy szerint is rengeteg új élménnyel gazdagodtunk, és jövőre is szeretnénk visszalátogatni, hiszen még sok felfedeznivaló maradt hátra."

Kívánjuk, hogy mindenki ilyen jól érezze magát a Lakban!