Blog

Családháló - BényeLak cikk: Nyaralás? Az sem baj, ha elfáradunk a rengeteg élménytől!

2019.07.18 16:52

Szőnyi család élményei:

"Nyaralás? Az sem baj, ha elfáradunk a rengeteg élménytől!

Egy családi nyaralás sikerét semmi nem bizonyítja jobban, mint ha a gyerekek a szálláson is jól érzik magukat és a rengeteg élmény hatására már koraeste beájulnak az ágyba - a szülők legnagyobb örömére!

A kevesebb sokszor több – igaz volt ez a Szőnyi család Tokaj-hegyaljai nyaralására is. A háromgyerekes kiscsalád legfiatalabb tagjai minden délután jókat aludtak a legyesbényei BényeLakban, és az esti altatással sem volt probléma, úgy kifáradtak a rengeteg élménytől és látnivalótól – pedig közel nem néztek meg mindent, amit terveztek!

A család a pihenést egy korábbi Családhálós nyereményjáték keretében nyerte, s még néhány nappal meg is toldották a kikapcsolódást.

Később hálásan mesélték, milyen kedvesen és türelmesen vezette őket végig a szálláson a házinéni és milyen segítőkész volt a felmerülő kérdések kapcsán Anita, a tulaj, aki bemutatta nekik a helyi lehetőségeket is.

S hogy milyen programokat találtak izgalmasnak a környéken? „Igazából úgy tűnhet, sehol sem voltunk, de így is sok mindent láttunk. És hát örültünk annak, hogy együtt vagyunk – idézte fel az ott töltött időszakot az édesanya.

Pedig nagyon is sok mindent láttak: elsőként a monoki kastélyt és a tállyai kőbányát (kerti tavukhoz a kövek innen valók). „Bár hétvége volt és munkavégzés nem volt, de az őr megengedte, hogy megnézzük a kőfejtőt, ami óriási izgalom volt, hiszen a fiúkat a munkagépek is érdekelték. Boldogkőváralján a várat a fiúk nagy lendülettel fedezték fel. Minden zegzugát felkutatták, majd kipróbálták a nyilazást is.” – meséli az anyuka az élményeket hozzátéve, hogy a környező várakat és kastélyokat a gyerekek fáradtsága miatt már csak kívülről tudták megnézni.

A család Lillafüreden is járt, kisvasutaztak Garadnára, sétáltak a felújított kastélyparkban, megnézték a vízesést. Egy teljes napot töltöttek a nyíregyházi Vadasparkban, ahol annyi a látnivaló, hogy az idő kevésnek is bizonyult mindent felfedezni.

A család köszönettel vette a házigazda, Anita praktikus tippjeit, ami kincsnek számít a nagycsaládosok számára, például arról, hol érdemes ebédelni egy-egy látnivaló közelében. A szállás is ideális volt sok figyelmet igénylő gyermekeik számára: „Nyugodt, tiszta, rendezett ház, gondozott és parkosított udvar fogadott minket. Ideális kikapcsolódás volt mindannyiunk számára. Napos nyári idő volt, ezért kifejezetten örültünk a házigazda figyelmességének, hogy grill készletet is készített ki számunkra. A ház végén lévő félig zárt terasz a kedvenc helyünk volt. Ideális reggeliző,- és grillezőhely, az esti órákban pedig  jó volt megpihenni ott egy kicsit, mert míg a gyerekek nyugodtan golfoztak, kismotoroztak, bóklásztak a kertben, mi mindig láttuk őket. Feltöltődve, új élményekkel gazdagodva indultunk haza".

A szülők egyedül azt sajnálják, hogy a túrázás, a borkóstoló és a kastélylátogatás kimaradt a sűrű programból és Szerencsre sem jutottak el végül. Nem baj, legalább maradt program a legközelebbi látogatásra is!"

BényeLak a kutyabarát szállás - https://kutyabarathelyek.hu/hu/ együttműködés

2019.06.23 18:18

Motorral Tokaj - hegyalján szép időben, ősszel! - Győrffy Gyula tollából

2019.03.09 21:49

Motorral Tokaj - hegyalján szép időben, ősszel! - Győrffy Gyula tollából

"Régi vágyam teljesült Tokaj-hegyalja meglátogatásával. Ehhez ennél jobb kiindulópontot, igényeimnek megfelelő, kiválóbb szállást BényeLaknál nem is találhattam volna. Köszönet érte Hornyák Anitának! Győrffy Gyula"

Győrffy Gyula vitorlás edző minden nap más és más irányba vette a motor orrát. Számos helyre eljutott, a teljesség igénye nélkül párat megmutatunk: Monok, Bordogkőváralja, Vizsoly, Hernád Tarcalnál, Sárospatak, Sátoraljaújhely,  Legyesbénye BényeLaknál.

S kirándulását meg is örökítette az alábbi kis fimmel:

Őszi kalandok kutyussal BényeLakon és a Szerencsi várban

2019.03.09 20:12

Őszi kalandok kutyussal BényeLakon és a Szerencsi várban - Illés Péter tollából

"Kellemes és tartalmas hétvégét töltöttünk Bényelakon a családdal, ahová először vittük a teljes pulicsaládot, vagyis papát, mamát, és a kis szerelemgyereket, aki dupla akkora lett, mint szülei, ráadásul gyönyörű maszkos fakó. A szállás kellemes, a kert három kutyának is bőven elegendő. A szomszéd kutyák ugyan nem voltak boldogok, de semmiféle probléma nem volt velük, és velünk sem. Ajánlom mindenkinek a Szerencsi vármúzeumot, ahol a dolgozók is kutyabarátok. Kirándultunk a természetben, jártunk Tokajon, és elmentünk Boldogkőváraljára is, a várat is be tudtuk járni a kutyákkal."

Westies kiskutyák BényeLakon - 2018. július

2019.03.09 19:54

Westies kiskutyák BényeLakon - Kubányi Sandra tollából!

"Drága Anita! Köszönjük hogy édesapád házában 10 fantasztikus napot tölthettünk el.Csodálatos ember lehetett, aki egy ilyen gyönyörű kis házikót épített szinte  aTokaj lábánál."

Sandra, párja és a westies kiskutyák szemmel láthatólag jól érezték magukat BényeLak kertjében, a kényelmes házban, és bejárták a környék hegyeit, völgyeit, vízpartjait, szőlőlankáit. Igazi Tokaj-hegyalja felfedezők lettek a westies kiskutyák!

Várjuk vissza Őket szeretettel!

Szabó család BényeLak augusztusi kikapcsodás

2018.08.28 17:50

Szabó család BényeLak augusztusi kikapcsodás képei es kedves sorai
Köszönjük, hogy nálunk nyaraltak!

"Legyesbényei nyári kikapcsolódás

Nyaralásunk alatt a család sok élménnyel gazdagodott. Kirándulásaink alkalmával jó pár szép helyet ismerhettünk meg.

A faluban sok ember örült érkezésünknek, hogy ily messziről eljöttünk megtekinteni a környék nevezetességeit.

Legyesbényén a Szabadtéri kőkönyvtárat és szobor parkot, illetve a Modern művészet galériát és a Pipa múzeumot neztuk meg.

Bekecsen a szomszéd faluban felkerestük a Kisállat-simogató lovas tanyát, míg Szerencsen a híres Rákóczi várat és várkertet vettük be.

A Volán busz menetrendhez nagyon jól tudtuk igazítani a kirándulásokat, programjainkat.

A legközelebbi látogatásunk alkalmával szeretnénk felfedezni Legyesbényén a Barna barlangot és a helyi pincészetet, ellátogatni Szerencsen a Régi játékok és csokoládé figurák kiállításra, a Szerencs Városi Gyógyfürdőbe, s Monokon a Kossuth Lajos szülőházába.

BényeLak vendégház nagyon hangulatosan és jól berendezett.

Köszönjük Anitának a szállást, hogy pár napra kikapcsolódhattunk és pihenhettünk.

Köszönjük Ilonka néninek is a segítséget, hogy várt és fogadott bennünket.

Szeretettel: Szabó család"

Kaposvári Istvánné Taksás Marika visszajelzés - 2018 június

2018.07.19 14:28

"Kedves Anita!

Hamar eltelt az ott töltött hétvége,jól éreztük magunkat. Hegyalja,Legyesbénye és környéke gyönyörű szép. Köszönjük az érdeklődését,

Üdvözlettel: Kaposvári Istvánné"

2018 TAVASZ - FŰZESI CSALÁD

2018.07.15 12:25

2018 TAVASZ FŰZESI CSALÁD

"Tavasszal voltunk a családdal Bényelakon.Nagyon jól éreztük magunkat. Csodálatosan szép és nyugodt hely."
Fűzesi család tollából

Téli Örömök BényeLakon - Karácsony

2018.01.18 22:51
Alexy Tamás tollaból:
"Hagyományos módon a 4 testvér együtt töltötte a 2017-es karácsonyt is. Ezúttal Bényelak-on.
Az ünnepi hangulatra való tekintettel fát is állítottunk valamint a Házinéni is dekorációval díszítette nekünk mind a lakást mind a kertben a fenyőfákat amiket ezúton is köszönünk. Azért a töltött káposzta+bejgli mellett programokat is csináltunk. Jártunk a meglepően közeli Szerencs-i várban illetve a Fürdőben ( és persze a csokigyár mintaboltjában is....). Természetesen a Legyesbénye-i múzeumban is voltunk. Megnéztük a Pataki várat és Tokaj-ba is kirándultunk. Tökéletesen megfelelt a ház, tényleg minden volt benne és minden működött is. Jól éreztük magunkat, csak ajánlani tudom a helyet.
Üdvözlettel:
Alexy Tamás
Bp. "

Nyári élmények - dr. Fehér Melinda tollából

2017.09.25 15:27
Dal a szívünknek ezen sorok :)
"5 tagú családunk (8, 5 és fél éves gyerekekkel) töltünk el egy gyönyörű hetet a Bényelakban. A ház abszolút gyerek- és bababarát, a kertben a gyerekeknek kis, műanyag gyermekmedence és nagy terület van játszani. A környék gyönyörű, Boldogkővár, Vizsoly, Monok, Tokaj, megyer-hegyi Tengerszem, hogy csak néhányat emeljek ki. Legyesbénye kicsi, karbantartott falu, nagy pipagyűjteménnyel büszkélkedő múzeummal, a Fekete Madonna szent képpel és zarándokhellyel, a kőtárral és a dimbes-dombos, kis barlangokkal is tarkított környezetével. Rengeteg hagyományos és virtuális geoládával az egész Zemplénben - a gyerekek nagy örömére 6 láda kincset találtunk (természetesen mindig vittünk cserekincset). A környék éttermei közül az encsi Anyukám mondta (előfoglalás feltétlen szükséges 1-2 nappal) és a bodrogkeresztúri Lebuj pincefogadó mellett a pincészetek nagy részében is lehet finomakat enni. Jó szívvel ajánljuk mindenkinek, A köszönjük az itt töltött időt!"